Handelsbetingelser For Private
SÅDAN HANDLER DU
Du kan bestille varer via vores hjemmeside eller telefon.
For at foretage et køb på hjemmesiden, skal du enten indtaste bilens registreringsnummer i feltet, der ligner en nummerplade eller finde bilen ved at søge manuelt. Dette gøres ved at trykke enten i kassen ”RESERVEDELE” eller i kassen ”CLASSIC”. Endelig har du også mulighed for at bruge produktkategorierne længere nede på siden, eksempelvis ”BILPLEJE”.
For at lægge en vare i kurven skal du klikke på det grønne indkøbskurvsikon. Hvis du klikker på indkøbsvognen øverst til højre kan du få et overblik over dine varer. Derefter skal du vælge hvilken betalingsform, du vil benytte, indtaste dine personlige oplysninger, godkende vores forretningsbetingelser. Gennemse at alle oplysningerne er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.Alle kontrakter hos Hovwdiaudi.dk indgås på dansk.
Når en bestilling er gennemført på hjemmesiden, modtager du automatisk en ordrebekræftelse via mail.
SØGNING VIA NUMMERPLADE/MANUELT OPSLAG
Hovwdiaudi.dk bruger et avanceret opslagssystem for at finde frem til den rigtige bilmodel via en nummerplade. Men da de data vi kan hente fra det danske motorregister desværre ikke altid er komplette, kan der opstå enkelte tilfælde, hvor systemet ikke rammer rigtigt. Det samme gør sig gældende ved manuelle opslag. Det er derfor vigtig, at du kontollerer oplysningerne på varerne inden bestilling og visuelt sammenligner varen med den oprindelige vare inden monteringen påbegyndes.
BETALING
Vi modtager følgende kort: Dankort, VisaDankort, Visa, VisaElektron, Mastercard. Derudover kan du betale med MobilePay. I henhold til gældende regler for betalingskort på Internet, trækkes pengene først fra din konto, når vi sender pakken fra os.
Selve betalingen foregår igennem en krypteret forbindelse så ingen kan læse hvad du indtaster. Transmissionen er godkendt af PBS. Din ordre bliver sat i gang når betalingen er registreret. Du vil blive bedt om at udfylde følgende data.
- Kortnummer (16 cifre placeret på kortets forside)
- Udløbsdato (4 cifre som er placeret på kortets forside)
- Kontrolcifre (tre cifre skrevet på kortets bagside lige over magnetstrimlen til højre)
Hos Hovwdiaudi.dk har vi på intet tidspunkt adgang til disse oplysninger. Vi kan kun nedjustere beløbet. Det er derfor ikke muligt på nogen måde for Hovwdiaudi.dk at hæve mere end det beløb din betaling er registreret til.
FORTRYDELSESRET
Vi følger dansk lovgivning og yder 14 dages fortrydelsesret ved alle salg, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen kan gives ved at sende os en e-mail eller blot sørge for, at returvarer er os i hænde inden 14 dagsfristen udløber. Ved alle returneringer via post m.v. skal der altid medfølge et kopi af fakturaen. Ved returnering i butikken skal fakturaen blot kunne fremvises.
RETURNERING
Du kan fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen ved at overdrage varen til fragtfirmaet eller postvæsenet. Husk at du skal give meddelelse til os om dette. Du kan også returnere varen i vores butik. Du skal afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
Der skal altid medfølge en faktura, hvor de varer, der ønskes returneret, er opmærket. Dette gælder også, selvom du selv returnerer i butikken.
Skal vi finde fakturaerne fratrækkes 10% fra prisen på de returnerede varer, dog altid minimum kr. 250,-
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Når en vare sendes retur, er det meget vigtigt at varen er pakket forsvarligt ind som ved modtagelsen. Dette hindrer evt. fragtskader. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig. Du skal afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Vi afhenter ikke pakker der er afleveret i pakkebokse, pakkeshops eller lignende.
VARENS STAND NÅR DU SENDER DEN RETUR
Fortryder du et køb, skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen, så vi kan sælge varen til en anden kunde. Du må dog gerne pakke varen ud og undersøge den og vurdere dens egenskaber, ligesom du typisk ville have mulighed for at forholde dig til eksemplar af varen i en fysisk forretning.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Beskidte varer og varer i beskidt eller beskadiget emballage tages ikke retur. I de tilfælde hvor vi kan rengøre/udskifte emballage, bliver dette gjort for kundes regning. Prisen for ompakning og/eller rengøring varierer efter materiale- og tidsforbrug.
SÆRLIGT OM SPECIALFREMSTILLEDE VARER
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg er undtaget af fortrydelsesretten.
Er der tale om varer, som vi har fået specialproduceret til dig pålægger vi dig, denne produktionsomkostning. Du skal aktivt acceptere aftalen inden en specialproduktion påbegyndes.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Prisen kan variere afhængig af varens art. Du skal afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
REKLAMATION
Du finder vores reklamationsbetingelser for private her.
Prøvemontering.
Vi anbefaler altid at lave en komplet prøvemontering af dele bestilt hos Hovwdiaudi, da det i visse tilfælde kan være nødvendigt at tilpasse delene. Specielt når vi taler om dele til klassiske biler. Eventuelle reklamationer skal fortages FØR lakering af de modtaget dele. Hovwdiaudi dækker ikke omkostninger til lakering m.v.
FORBEHOLD
Hovwdiaudi.dk tager forbehold for varer der er i restordre, samt udsolgte eller udgåede varer. Såfremt vi ikke kan imødekomme din ordre, hører du fra os inden for 24 timer.
PRISER
Som standard vises alle priser på websitet inklusiv 25 % dansk moms, afgifter, told mm.
Alle priser er pr. stk./pk./ sæt/enhed, med mindre andet er angivet.
Der tages forbehold for trykfejl, udgåede og udsolgte varer, afvigelser fra det skrevne samt de viste billeder i forhold til varen.
LEVERING OG FRAGTOMKOSTNINGER.
Pakker 0- 20 kg. leveres med Post Nord. Større pakker og paller leveres med Danske Fragtmænd.
Leveringstiden er normalt 1-3 arbejdsdage, fra du har sendt din bestilling til, at du modtager varerne. Med arbejdsdage mener vi mandag til fredag. Kan vi ikke levere, vil du blive kontaktet.
Priser:
Køb for mere end eller lig med DKK 600,- pris for levering med Post Nord uden omdeling* = gratis
Køb for mere end eller lig med DKK 600,- pris for levering med Post Nord med omdeling = DKK 49,-
Køb for mindre DKK 600,- pris for levering med Post Nord uden omdeling* = DKK 29,-
Køb for mindre DKK 600,- pris for levering med Post Nord med omdeling = DKK 49,-
Køb uanset beløb, pris for levering med Danske fragtmænd = DKK 499,-
* Levering med postnord uden omdeling, er kun mulig hvis du bestiller online på hovwdiaudi.dk.
Bemærk vedr. forsendelser med Danske fragtmænd.
Der skal være en tilstede på leveringsadressen når Danske fragtmænd kommer for at aflevere din forsendelse. Er der ikke mulighed for, at der kan være en til at modtage forsendelsen, tages denne med på en fragtcentral, hvor du selv skal hente denne. Du kan mod gebyr få Danske fragtmænd til at køre din forsendelse ud til dig igen.
Hvis du har en besked/instruks til Danske fragtmænd, kan du skrive denne i bemærkninger ved bestilling. Det er dog vores erfaring at det kan svinge meget fra chauffør til chauffør, om de overholder/reagere på disse.
Udland:
Vi sender kun varer i Danmark.
VED MODTAGELSEN
Ved modtagelsen af dine varer er det vigtig at du kontrollerer, at alle varere i forhold til følgesedlen/fakturaen er modtaget og at alle er i intakt stand og ikke har lidt overlast i forbindelse med transporten.
Vi opfordrer på det kraftigste til:
1. at hvis der skulle mangle nogle vare i forhold til din faktura/følgeseddel kontakter os inden 5 hverdage, da dette gør det lettere for os at spore tilbage hvad der er sket under behandling/ pakning af dine vare, og derved give dig medhold i manglen og sende de manglede vare afsted til dig.
2. at der ved transportskader vare reklameres indenfor max 5 hverdage. Dette letter din bevisbyrde for, at skaden er opstået under transporten til dig og dermed var til stede på leveringstidspunktet.
Hvis din vare har kosmetisk skade anbefaler vi dig til ikke at den tages i brug, før du har kontaktet Hovwdiaudi.dk. Har varen været i brug, kan du som kunde have svært ved at bevise skaden.
Anmeldelse af beskadigede varer bedes ske via mail via reklamationsformularen, som du finder her.
BØRN OG UNGE UNDER 18 ÅR
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Hovwdiaudi.dk - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
PERSONLIGE OPLYSNINGER
Vi behandler dine persondata med største fortrolighed
For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Registreringen af dine personoplysninger foretages med det formål at kunne levere varen til dig.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
De nævnte oplysninger opbevares eller transmitteres ikke krypteret. (Betaler du med kreditkort transmitteres kortoplysninger krypteret).
Oplysninger afgivet til Hovwdiaudi.dk videregives eller sælges ikke til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret kunde hos Hovwdiaudi.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hovwdiaudi.dk via telefon 8660 2277 eller [email protected]
Ansatte hos Bilspecialisten A/S Hovwdiaudi har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på [email protected]
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet adresse: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby. Tlf.: 4171 5000 [email protected]
STANDARDSFORTRYDELSESFORMULAR
Findes her
Reklamationsbetingelser For Private
Generelt
Som forbruger har man 2 års reklamationsret fra leveringsdatoen, hvilket betyder, at du kan vælge enten at få varen repareret eller ombyttet. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Sælger er i øvrigt alene ansvarlig (produktansvar) i det omfang, det følger af ufravigelige lovregler.
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen eller manglen ved varen burde være opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig, såfremt dette er inden for 2 år fra leveringsdatoen.
For anmeldelse af en reklamation bedes du udfylde vores reklamationsformular, som du finder her (Bruger du Firefox kan formularen muligvis ikke bruges. Vi anbefaler, at du åbner formularen i en anden browser). Du vil efterfølgende få tildelt et reklamationsnummer som gør at sagsbehandlingen går hurtigere.
I forbindelse med dette vil vi som udgangspunkt bede dig oplyse følgende:
- Fakturanummer.
- Navn, telefonnummer og e-mailadresse.
- Varenummeret samt antal der ønskes reklameret.
- Fyldestgørende beskrivelse af fejlen/manglen. (defekt, virker ikke o.l. godtages ikke.)
- Oplysninger om køretøjet som den reklamerede del var monteret/forsøgt monteret på.
- Monteringsdato og dato for konstatering af fejlen/manglen.
- KM-stand ved montering og konstatering af fejlen/manglen.
- Evt. testresultat og fejlkoder fra OBD fejludlæsning (denne skal medsendes hvis OBD fejludlæsning har været benyttet til at konstatere fejlen)
- Evt. fotodokumentation af fejlen/manglen.
- Evt. værkstedsfaktura fra oprindelig montering af varen. (Skal vedhæftes hvis arbejdsløn ønskes dækket)
Reklamationssager er normalt afsluttet inden for 14 arbejdsdage efter vi har modtaget reklamationen (sammen med relevante dokumenter og oplysninger), medmindre det skønnes nødvendigt at indhente yderligere oplysninger og/eller få dele sendt retur til undersøgelse.
Hvis vi har behov for at få varer retur i forbindelse med reklamationsbehandlingen, oplyser vi hvilke det drejer sig om. Varerne pakkes efterfølgende forsvarligt og forsendelsen mærkes tydeligt med reklamationsnummeret (eks. UH001234). Senest 10 dage efter der er modtaget henvendelse fra Hovwdiaudi om at varerne ønskes retur skal forsendelsen være afsendt til følgende adresse:
Bilspecialisten A/S Hovwdiaudi, Vognmagervej 14, 8800 Viborg.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Send derfor en kopi af din kvittering, enten med pakken eller send den til os på [email protected] mærket med reklamationsnummeret. Ønskes fragtomkostninger dækket, skal kvitteringen for forsendelsen være os i hænde inden 5 dage efter pakken er afsendt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Gennerelle vilkår for reklamationer.
- Modificerede varer kan ikke reklameres.
- Varer der har været monteret på andet, end disse er beregnet til kan ikke reklameres.
- Vi dækker ikke fejl eller skader opstået direkte eller indirekte som følge af fejlmontage, fejlbetjening, fejlagtig til- eller frakobling, mislighold, overlast, skødesløs behandling, mangelfuld vedligeholdelse, forkert brændstof, olie, smøremidler mv. eller ydre påvirkninger herunder hærværk.
- Dele der reklameres skal opbevares indtil sagen er afsluttet eller til der modtages besked om andet.
- Reklamationsvarer må ikke returneres til Hovwdiaudi uden forudgående aftale selv efter, at der er modtaget reklamationsnummer.
- Det er kundens ansvar at sørge for at evt. returnering til Hovwdiaudi finder sted
- Hovwdiaudi kan godtgøre rimelige returomkostninger i forbindelse med reklamationer, såfremt reklamationen godkendes.
- Hvis rimelige returomkostninger ønskes godtgjort skal kvittering for omkostningen være os i hænde inden reklamationen afsluttes, dog er 3 dage efter forsendelsen er afsendt altid rettidig.
- Dele fra afviste reklamationer opbevares i 14 dage af Hovwdiaudi. Hvis kunden ikke har afhentet disse eller truffet aftale om at få disse tilsendt for egen regning, skrottes disse.
- Alle reklamationsforsendelser til Hovwdiaudi skal være tydeligt mærket med reklamationsnummer.
- Reklamationsforsendelser uden reklamationsnummer opbevares i 14 dage. Herefter skrottes forsendelsen medmindre vi i mellemtiden har hørt fra afsender.
- Reklamationsvarer der returneres til Hovwdiaudi uden omdeling vil ikke komme frem.
- Ønskes dækning af følgeskader skal dette oplyses på reklamationsformularen, og fakturaen for den oprindelige montering af delen vedhæftes, når først behandlingen af reklamationen er igangsat er det ikke længere mulig at gøre krav på dette.
Bemærk.
Reklamationer skal gennemgås og afgøres af vores kvalitetsafdeling. Derfor kan ekspedienterne i butikken ikke ombytte varer på stedet. Har du svært ved at få udfyldt reklamationsformularen, hjælper vi gerne i butikken med at udfylde den sammen med dig.
Prøvemontering.
Vi anbefaler altid at lave en komplet prøvemontering af dele bestilt hos Hovwdiaudi. Specielt når vi taler om dele til klassiske biler. Eventuelle reklamationer skal fortages FØR f.eks. lakering af de modtaget dele. Hovwdiaudi dækker ikke omkostninger til lakering m.v.
Kvalitetssikring.
Hos Hovwdiaudi arbejder vi konstant på at forbedre vores produkter. Det kan vi ikke gøre uden din hjælp. Vi har brug for fyldestgørende fejlbeskrivelser i forbindelse med reklamationer. Med udgangspunkt i din tilbagemelding kan vi hurtigere identificere konkrete problemer og dermed sikre os, at du altid får det bedst mulige produkt.
Fejlbeskrivelser som ”defekt”, ”utæt” og ”dårlig kvalitet” bidrager ikke meget og kan være svære at genfinde. Vi vil gerne have oplyst, hvordan en defekt er konstateret, hvor/hvordan produktet er defekt og hvorfor produktet menes at være af dårlig kvalitet. En fyldestgørende fejlbeskrivelse gør det nemmere at genfinde en evt. fejl og sikre dermed en hurtigere og bedre reklamationsbehandling til glæde for alle involverede parter.
Eksempel på en mangelfuld fejlbeskrivelse.
”bremsekaliberen er defekt”
Eksempel på en fyldestgørende fejlbeskrivelse.
”Bremsekaliberen er blevet utæt ved manchetten. Der siver bremsevæske ud. Derudover køre mekanismen til håndbremsen meget stramt. Håndbremse er blevet skiftet og fungerer som det skal. Se foto som viser, hvor bremsevæsken siver ud.”
Transportskader
Transportskader anses ikke som en produktrelateret reklamation. Forsendelser med synlige skader skal registreres på fragtbrevet ved modtagelse af forsendelsen og efterfølgende reklameres til Hovwdiaudi hurtigst muligt, sammen med fotos af skaderne på pakken inden denne åbnes. Ikke umiddelbart synlige transportskader skal anmeldes direkte til Hovwdiaudi hurtigst mulig.
Transportskader anmeldes også via reklamationsformularen på hovwdiaudi.dk og disse skal anmeldes hurtigst muligt, dog senest 5 dagen efter modtagelse af pakken.
Følgeskader
Er din reklamation berettiget, og har du oprindeligt fået monteret reservedelen på et moms registeret autoværksted, kan Hovwdiaudi i visse tilfælde dække følgeskader som f.eks. arbejdsløn.
Arbejdsløn dækkes med max kr. 339,- i timen, efter standard tiden for den givende reparation. Der betales ingen former for tillæg, som f.eks. diverse-, materiale- eller miljøtillæg. Vi dækker ikke omkostninger til transport til værksted, lejebil m.v.
Ønsket om dækning af følgeskader skal oplyses på reklamationsformularen, og faktura for den oprindelige montering af delen, samt tilbud for reparationen, skal vedhæftes på reklamationsformularen. Vi betaler ikke for udregning af tilbud. Når behandlingen af reklamationen er igangsat er det ikke længere mulig at gøre krav på dækning af følgeomkostninger.
Erstatningsvare.
Har du behov for en anden vare før reklamationen er færdigbehandlet, kan du købe en af os. Vi har ikke mulighed for at udlevere varer uden at modtage betaling for denne, før din reklamation er afgjort af vores kvalitetsafdeling. Er din reklamation berettiget, kreditere vi varen efter vores behandling af sagen er afsluttet.
Hvem kan reklamere.
Reklamationen skal indsendes af personen eller firmaet, der har købt varen hos os. Dvs. du kan ikke reklamere en vare som du f.eks. har købt af et andet firma. Heller ikke selv om du ved, de har købt varen ved os. I sådanne tilfælde skal du rette henvendelse til stedet, hvor du har købt varen og bede dem reklamere varen for dig.